[Ondernemer van de Week] Hannah Vreugdenhil - oprichter same day food delivery service DoorMeal

  • Food-en-retail
  • 10 jun 2016 @ 00:01
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodKlanten

In het 88ste deel uit onze serie 'Ondernemer van de Week' -over 100 opvallende vakgenoten die binnen hun organisatie of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen- sprak de redactie Food&Retail met Hannah Vreugdenhil, oprichter van de nieuwe bezorgservice in vers: DoorMeal. Hiervoor werkt haar team samen met de nieuwe dagvers-koerierdienst van PostNL. De spectaculaire maaltijden worden gekookt onder leiding van Dennis Borgmeijer, voormalig chefkok van Baut. 'DoorMeal is een van de eerste food delivery services die dagverse topmaaltijden op de dag van bereiding vers aan de deur levert. Dit concept biedt ontzettend veel kansen.'

1. Stel jezelf graag voor.
Mijn naam is Hannah Vreugdenhil, 27 jaar, geboren en getogen in Amsterdam en oprichtster van DoorMeal. In januari 2012 besloot ik mijn leven drastisch te veranderen en besloot ik de touwtjes in eigen hand te nemen. Na mijn bachelor Psychologie begon ik aan een bachelor 'Bestuurs- en Organisatiewetenschappen'. Tijdens deze studie ben ik me gaan verdiepen in training en kwam ik erachter dat voeding een nog grotere rol speelde in het behalen van fysieke resultaten, wat snel resulteerde in mentale resultaten. Ik werd me ervan bewust hoe maakbaar het leven is en dat alles mogelijk was. Na mijn Bachelors heb ik nog een Master 'Culture, Organisation & Management' afgerond en ondertussen hard gewerkt aan het uitwerken van mijn plannen voor DoorMeal.

2. OK, DoorMeal, kun je aangeven wat de geschiedenis en drijfveren zijn en waar dit foodbezorgmerk om draait?  
DoorMeal is een bereiding en bezorgservice van verse en gezonde maaltijden. Deze maaltijden zijn secuur samengesteld door onze voedingsdeskundigen en Culinary Creators en bereidt door ons team van professionele koks onder leiding van topchefkok Dennis Borgmeijer, de voormalig chefkok van Baut. Op 11 april 2015 was het zover en kon DoorMeal in vier postcodegebieden in Amsterdam worden gelanceerd. Met mijn ervaringen over het belang van gezonde voeding besloot ik ieder proces voor de lancering zelf te doorlopen. Van het bezoeken van de boerderijen van onze leveranciers tot aan het zelf bezorgen van de pilot DoorMeals, zodat ik garant kan staan voor de kwaliteit die DoorMeal levert. 

Inmiddels zijn wij, sinds 20 april 2016, met DoorMeal landelijk gaan bezorgen. Onze drijfveer nu is om heel Nederland te kunnen voorzien van gezonde, verse en vooral lekkere DoorMeals. Iedere DoorMeal is er in de maten small, medium en large. Daarnaast is er ieder een keuze uit 6 verschillende DoorMeals in de varianten vis, vlees en vegetarisch. Zo is er voor ieder wat wils, maar gaan wij ook foodwaste tegen door de juiste porties te bezorgen en zo handelen wij milieubewust door zoveel mogelijk lokale en biologische producten te gebruiken en te leveren in biologisch afbreekbare verpakkingen. Daarnaast wordt er in Amsterdam bezorgd met elektrische bakfietsen in plaats van scooters! Gezond eten hoeft niet saai te zijn en daarom zorgen wij voor culinaire hoogstandjes en maken we van verschillende guilty pleasures weer gezonde en voedzame maaltijden.


3. Hebben jullie voor de lancering van DoorMeal samengewerkt met reclame- of PR-bureaus? 
Nee, al onze marketing in via onze eigen social media kanalen gegaan. DoorMeal’s bereik - vooral Instagram - is zo groot, dat er voor ons niet een noodzaak was om dit met een reclame- of marketingbureau te lanceren. 

4. Is de markt van food- en vers thuisbezorgen in Nederland een ingewikkelde, licht graag toe? Moeilijk je hoofd boven water te houden of juist vetpot?
Thuisbezorgen is geen nieuw concept, maar dagverse maaltijden bezorgen is een ander verhaal. DoorMeal is een van de eerste food delivery services die dagverse maaltijden op de dag van bereiding vers aan de deur levert. Hierdoor dient de bezorging aan verscheidene eisen te voldoen qua voedselveiligheid. Same day delivery is een nieuw concept en daarmee nog vol op in ontwikkeling. Dit biedt ontzettend veel kansen voor DoorMeal. Gelukkig houden wij van een uitdaging!

5. Je meldt resultaten waar jullie erg blij mee & trots op zijn. Wil je die delen?!
Waar we heel erg blij mee zijn is de positieve feedback. Onze social media staan vol met testimonials en enthousiaste reacties. Nu niet meer alleen uit Amsterdam maar uit heel Nederland.

6. Tenslotte: hoe gaan jullie verder?
Los van het succes onder de enthousiaste DoorMeal-bestellers thuis, willen we ook het bedrijfsleven gaan voorzien van gezonde en verse maaltijden. Dus ook al moet je overwerken, hoeft jouw eten er niet onder te lijden. Lekker en gezond op je werk kunnen eten! Daarnaast hebben we sinds maart 2016 onze eigen DoorMeal FoodTruck, die op zonne-energie werkt. Hiermee hopen we een hoop festivalgangers blij te kunnen maken, door eindelijk gezond en lekker eten op de festivals aan te bieden! Je kan ons onder andere vinden op Taste of Amsterdam, Amsterdam Kookt, Day at the Park en Electronic Family.

7. Nog ander nieuws over DoorMeal te melden?
DoorMeal geeft ook nog op een andere manier terug aan de samenleving. Zo doneren wij tweemaal per week DoorMeals aan het goede doel ‘Friends in Shape’. Hiermee begeleiden we kinderen met morbide obesitats en helpen we hun om weer gezond en gevarieerd te kunnen eten. Daarnaast ben ik zelf ambassadrice voor het project Walk in her Shoes, een initiatief van Care en Masterpeace waarbij vrouwelijke ondernemers in ontwikkelingslanden begeleid worden om zelf een bedrijf op te zetten. Op 14 mei ben ik een week naar Indonesië geweest samen met Care om deze vrouwen op te zoeken en te begeleiden met mijn expertise op het gebied van ondernemen en voeding. Op deze manier is DoorMeal niet alleen bezig met het bereiden en bezorgen van maaltijden, maar willen we ook een verschil maken om onze middelen in te zetten voor het goede doel!

Meer info of om DoorMeal zelf eens te testen, check http://doormeal.com


Voor eerdere hoogvliegers uit deze serie, zie de linkjes hieronder

tekst: Peter van Woensel Kooy 
 

|
Hannah Vreugdenhil, oprichter en drijvende kracht DoorMeal


DoorMeal-chefs in actie




Eerdere hoogvliegers uit deze serie:

87. [Ondernemer van de Week] Pieter Teekens - oprichter Beef & Burgers en Friet Fjieuw

86. [Ondernemer van de Week] Laurens Claassens - mede oprichter V2C Dutch Dry Gin






85. [Ondernemer van de Week] Olaf van Rijn - Choco Taste Box

84. [Ondernemer van de Week] Enzo Kleijn - initiator streetfoodfestival Yummya

83. [Ondernemer van de Week] Remko Hol en Olivier Nipshagen - Olijck worsten

82. [Ondernemer van de Week] Rob van Rozendaal - The Music Marketeers

81.[Ondernemer van de Week] Kevin de Roos - eigenaar en bedenker Tante Nel Rotterdam

80. [Ondernemer van de Week]  Marieke van Beijnum en Willemijn van Dijk - Borrelplateau









79. [Ondernemer van de Week] Alec Boswijk - oprichter Alchemist Garden en CvE

78. [Ondernemer van de Week] Van der Will, De Vries en Bakhtiar - oprichters Jajem 

77. [Ondernemer van de Week] Maarten van den Biggelaar - oprichter Manyguide 

76. [Ondernemer van de Week] Iris Weges - consultant Female Health Company

75. [Ondernemer van de Week] Clara de Nijs - dga en founder Clara's Champagnes 

74. [Ondernemer van de Week] Sebastian Brokmann - co-founder Fruitful Office

73. [Ondernemer van de Week] Saira Mamadeus - drijvende kracht Hennep Burger

72. [Ondernemer van de Week] Mark Boekraad - mede-oprichter ShirtsofHolland  

71. [Ondernemer van de Week] Merel Wildschut en Jamie van Zijl - De Groene Meisjes

70. [Ondernemer van de Week] Marij Peeters en Theo Peeters - Het Raadhuys

69. [Ondernemer van de Week]  Kitty Smeeten& Th. de Groen - Hands Off My Chocolate

68. [Ondernemer van de week] Caroline Glasbergen - oprichter 'Fitshe' female sportshakes

67. [Ondernemer van de Week] Roy Liezen - marcom expert Afosto retail systemen

66. [Ondernemer van de week] Yves Viegen - marketeer Foodtube

65.[Ondernemer van de Week]  Jop van de Graaf - oprichter SLA restaurants

64. [Ondernemer van de Week] Christian Clerx - oprichter online cityportals CityZapper

63. [Ondernemer van de Week] Daniëlle Duit & M. Lauret - bierbrouwerij Duits&Lauret

62. [Ondernemer van de Week] Lennard ter Hall - oprichter Slow Escargots

61. [Ondernemer van de Week] Stefan vd Ven, Patric Brinkman & Ton Verhoeven - Exota

































60. [Ondernemer van de Week] Carin Frijters en Femke Cuijpers - bedenkers RetailTheater

59. [Ondernemer van de week] Herbert en Yvonne Nijland - kaas Landgoed Kaamps

58. [Ondernemer van de Week] Gretske de Jong - winkelmanager bij Scheltema



57. [Ondernemer van de Week] Yvonne Roos - uitvaartbegeleider Charon

56. [Ondernemer van de Week] Ingmar Berkhout - drijvende kracht Digusti

55. [Ondernemer van de Week] Steven van Dorp - oprichter en vlogger InDePaskamer.nl

54. [Ondernemer van de week] Wendy van Mourik -  eigenaar van De Paarse Keizerin





53. [Ondernemer van de Week] Huub van de Lang - oprichter Bandit Diervoeding 

52. [Ondernemer van de Week] Caroline van der Lande en Nikki Wiesman - de Buurtboer

51. [Ondernemer van de Week]  Dennis van Essen - oprichter Taza Chocolate

50. [Ondernemer van de Week]  Matijn Wijn en Juliëtte de Wilde -  Oestercompagnie

49. [Ondernemer van de Week] Eline van de Ven - sales manager Pavino Sgroppino

48. [Ondernemer van de Week] Lisette Kreischer - oprichter The Dutch Weed Burger

47. [Ondernemer van de Week] Peter Duijvestijn - Ovengedroogde Hollandse Tomenades

46. [Ondernemer van de Week] Jaap van Oort - strategy director Digitas bouwer Vertu

45. [Ondernemer van de Week] Nynke ten Napel - founder Store for Brands

44. [Ondernemer van de Week]  Michel Wildenborg - directeur HEKS’NKAAS

43. [Ondernemer van de Week] Djemilah Dalhuisen - media en content ING retail















42. [Ondernemer van de Week]  Saskia de Knegt  - oprichter Worlds of Opportunities

41. [Ondernemer van de week] Frederike Versloot - manager communicatie ICS

40. [Ondernemers van de Week] Linda Hartman&Brigitte van der Loo - Koffiejuffrouw

39. [Ondernemer van de Week] May-Britt Mobach - hoofdredacteur Amayzine.com

38. [Ondernemer van de Week] Rogier Leopold en Diederik van Gelder - Bilder&De Clercq

37. [Ondernemer van de Week] - Rob van Holstein - projectleider the Dutcheese









36. [Ondernemer van de Week] Abdelaziz Aouragh - founder en ceo El Asira cosmetica

35. [Ondernemer van de Week] Bob Vrisekoop - managing director bij VMM Concepts

34. [Ondernemer van de Week] Kim Harmsen - marketing director SuperTrash

33. [Ondernemer van de week] Remko Been - manager omnichannel & marketing Storelink

32. [Ondernemer van de Week ] Kaji But - directeur Sea Palace







31. [Ondernemer van de Week] Hein Raijmakers - marketing directeur Riedel

30. [Ondernemer van de Week] Rik Vegter - DGA Greendaddy

29. [Ondernemer van de Week] Kirstin Hanssen en Fidessa D. van Leeuwen - Zoete Zin

28. [Ondernemer van de Week] Jan Kienhuis - Vondelpark Vrienden / ceo Epiphany

27. [Ondernemer van de Week] Jochem Keune - marketeer Urban Cacao

26. [Ondernemer van de Week] Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy

25. [Ondernemer van de Week] Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts

24. [Ondernemer van de Week] Arne Altmann & Hubert Nieuwendijk - Le Pain Quotidien

23. [Ondernemer van de Week] Hans Balmaekers - marketeer Cafe Style

22. [Ondernemer van de week] Maud van Alphen - brand manager Union

21. [Ondernemer van de Week] Thomas Gribnau - portfolio director FrieslandCampina

20. [Ondernemer van de Week] Maurice Kroon - co founder Yippie!















19. [Ondernemer van de Week]  Jeroen Stirnberg - marketing manager Ferrero

18. [Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn

17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – E-commerce manager O'Neill

16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm

15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen

14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models

13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij

12. [Ondernemer van de Week] Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash

11. [Ondernemer van de Week] Riens Meijer – schrijver

10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - directeur M&I Ad van Geloven (Mora)

9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp

8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - directeuir Engelsma Wijnia Autogroep

7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten

6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – marketeer Allerhande

5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl

4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne

3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG

2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – marketeer Doritos

1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman - founder en CEO 'fashioncheque'








Ook een keer schitteren in deze serie? Zelf iets moois ondernomen? Collega voordragen? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar peter@marketingtribune.nl

 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken